Bland stenar och kottar

Bild från tidigt i våras, mycket som har hänt sen dess.

Solen sken och redan vid nio var vi trötta på att bara vara hemma. Så vi vandrade iväg till skogen hela familjen. Där gick vi nån km och tittade på allt. Svampar, insekter, sniglar, bär osv osv. Klättrade på stenar och gick balans samt plockade lite kottar och stenar inför kommande regndagar med pyssel på schemat. Jag snappar upp pysseltips lite här och var nu, lagrar dem i minnet inför långa hösten och kalla vintern.

Tycker att det är rätt mysigt med lite mörkare kvällar, kyligare luft och att träden börjar byta färg. Men jag vet, det är bara ”nyhetens behag” jag kommer hinna tröttna långt innan det är vår igen.

På tal om ingenting alls så snubblade jag över denna färgsprakande skapelse när jag satt och klickade mig runt. Är den inte helt underbar? Hög ”vill ha faktor” på den 🙂

Bild lånad från Småfrönbarnkläder

10/09/2011. Vardag.

2 kommentarer

  1. Emma - mamma till Meja och Alvin replied:

    Underbar klänning. Jag gillade den med ekorrarna med, vart är den ifrån?

  2. Elin replied:

    Ja den var verkligen underbar, synd bara att Andreas gett mig köpstopp på klänningar just nu hehe.. Kanske om den dyker upp på rea! Tack för tipset 🙂 Ha en fin kväll! /Elin

Lämna en kommentar

Trackback URI